Recension av Barnes & Noble Nook Simple Touch WiFi
0 (0)

beskrivning:

Hårdvaran

Det första som fångar din uppmärksamhet - hur väl den passar i handen - en enhet som är utformad för att vara bekväm att hålla. Nook tjocklek är 0,47 inches (11,9 mm), är baksidan konkava, med en fördjupning idealiskt beläget för omkrets. Enhet storlek är 6,5 x 5 inches (16,5 x12, 7 cm).

Enheten har inget fysiskt tangentbord - bara skärmen och ramen. Knappen-formade "n" nedan kompletterar kommandot pekskärm, och aktiverar verktygsfältet längst ned. Totalt sex knappar på kroppen, förutom knapparna "n" - fyra knappar i form av linjer på båda sidorna av skärmen och strömbrytaren på den bakre panelen.

På Nook 2 GB internminne, och det finns också en kortplats microSD, för att utöka kapaciteten upp till 32 GB. Förutom moln lagring tjänster företaget - mer än nog för lång läsning. Beträffande den påstådda batteritid nu - ". Upp till två månader" I vilket fall som helst, kommer du inte oroa dig för batteriet på långa resor.

Inuti slår hjärtat TIOMAP 3-processor med en frekvens på 800 MHz. Ladda ner, läsa PDF-dokument, svarvning sidor - och det fungerar ganska snabbt. Just nu finns det bara en version av WiFi, vilket ger vissa trumfkort, till exempel Amazon-enheter med 3G-kapacitet.

Display

Skärmen är gjord av teknik Pearl E Ink, som har blivit en standard i branschen sådana anordningar, och nästan alla de stora aktörerna - Amazon, Sony och Kobo - alla erbjuder minst en enhet med denna teknik. Handlingar som är den ursprungliga färgen, inte visar enheten inte ger bäst kontrast och klarhet, i motsats till svartvitt eller text. Speed ​​of bläddra sidor av den nya Nook är ganska snabb, förutom läsaren behöver ofta en helskärm uppdateras endast vart halvt dussin eller så sidor togo.Odnim större uppdatering här är tillägg av infraröd teknologi Neonode zForce, lovar en pekskärm för att sudda ut gränsen mellan användning av elektroniska och pappersbaserade böcker. Infraröd teknik är inbyggd i enheten, snarare än själva skärmen, så att kontrasten blir lidande. zForce ganska lyhörd, rulla är en lätt beröring. Enheten kan drivas med endast en hand läsning, men här är navigeringsmenyn, fortfarande kräver två. Eftersom tekniken är baserad på infrarött, behöver du inte röra vid skärmen direkt med fingrarna - det kan göras med en penna eller en behandskade hand, när gatan holodno.Programmnoe programvara

Höjdpunkten av programvara är hemsidan, för att nå vilket alltid kräver ett par klick. På sidan visas, på vilken sida du är på din senaste tre hämtningar, och listan över böcker som diskuterar dina vänner. I verktygsfältet längst upp på skärmen visar batteritid, signalstyrka WiFi, antalet nya meddelanden från vänner, och boken ikonen som tar dig tillbaka till den sida du läste förra gången. Genom att trycka på "n", dyker upp ett verktygsfält, som också visar biblioteket, shoppa, sök, och nastroyki.Napravlennost enheten är mycket smal - läs på skärmen i huvudtexten, är dina framsteg visas längst ner. Genom att klicka på länken "Go To" i verktygsfältet kan du få på någon vald sida i boken. Texten är ganska anpassningsbar, sju storlekar, sex färger och några fler alternativ. Genom att trycka på "Inställningar Publisher 'försoning förändringar.

Hålla fingret ner på texten, kan du ringa alternativ där användaren kan lägga till anteckningar, slå upp ord med inbyggd ordlista Merriam-Webster, och stunder dela med vänner. Markera text lite tugovat för infraröd pekskärm och försöker dela det eller passage av text kan vara en irriterande. Dela citat kan vara på din lista över vänner via Facebook eller Twitter.FotoEto en av de få sociala funktioner som erbjuds av enheten. Dessa saker är för många kan vara en distraktion från den huvudsakliga uppgiften att läsa, men Barnes Noble jämför upplevelsen av att läsa böcker i gruppen med trådlös teknik enheter för att läsa riktigt socialt orienterade. Du kan skicka rekommendationer till vänner och låna böcker. Meddelanden som skickas via på skärmen virtuella tangentbordet, som är särskilt lätta och inte riktigt optimerade för den aktuella kontakten ustroystva.Vstroenny uzkonapravlen Store, så att du kan söka efter böcker, tidskrifter och tidningar eller surfa på listor Barnes Noble, baserat på tidigare inköp. Köp boken utspelar sig i ett par klick. Efter nedladdning, kommer den att visas i ditt bibliotek och på huvudsidan.

Du kan också dra och släppa innehåll från datorn till enheten, helst när det gäller PDF-filer, men funktionaliteten för att arbeta med dem på Nook besvikelse. Också obehagligt är det faktum att när man läser PDF-enheten upprepade gånger att det skulle stoppa helt, kräver en hård omstart.

Rön

Nya Nook ger fler möjligheter att återgå till den enkla processen med att läsa, vilket saknas i tabletter som iPad och Nook Color. Alla de nya funktionerna bidrar till, i stället för förringa syftet med behandlingen. Sociala funktioner kretsar enbart kring behandlingen - om du söker efter en plats att spela Words with Friends, då du inte är ute efter tam.Promyshlennost - utom Sony - uppenbarligen avvecklas på ett pris för e-böcker på $ 139, och den passar Nook, sälja kostnader såsom Kindle, och $ 10 mer än 1GB Kobo. Enheten har fortfarande en del buggar, sensorteknik lämnar mycket övrigt att önska, och Podvisanie ifrågasätter den övergripande stabiliteten. Detta är en stor enhet för enkel läsning, och Nook är dess primära funktion tillräckligt väl.

annons

2011/08/07 07:37
Relaterat: